Érettségi beszámoló — Hogyan lett kitűnő az érettségi bizonyítványom?

Sziasztook! Elképesztően régen posztoltam a blogra, hiszen az érettségibe fektettem minden időm, energiám. Azt kell, hogy mondjam abszolút megérte, a saját céljaimat is abszolút sikerült felülmúlni. Nagyon hálás vagyok a szüleimnek, testvéreimnek, tanáraimnak és a barátaimnak, akik végig tartották bennem a lelket, támogattak, bíztattak. Az érettségi eredményeimről fogok beszélni kicsit, illetve tippeket is szeretnék adni a következő érettségiző évfolyam számára, annak ellenére, hogy ők már más rendszerben fogják teljesíteni a vizsgákat. Nem is szaporítom tovább a szót, kezdjünk is bele!


1. Előzmények:



A nyelvek terén és a választott tárgyam esetében már előre gondolkodtunk pár évvel ezelőtt, hogy hamarabb le tudjam tenni ezeket a bizonyos vizsgákat, ezzel is megkönnyítve a végső megmérettetést. Azonnal tudtam, hogy németből szeretném a nyelvi érettségim, a választott tárgyam pedig az informatika lesz. 2021. októberében megpróbáltam a középszintű informatikát, viszont nem úgy sikerült, mint szerettem volna, ezért azt a jegyet nem kértem, majd idén újra megcsináltam. Tavaly (2022) májusban a középszintű német vizsgán mentem át, ami nagyon sok önbizalmat adott, és nem sokkal eldöntöttem, hogy emeltezni is ebből szeretnék, mivel számomra ez tűnt a legkönnyebbnek. A többi tárgyból középszinten vizsgáztam. Emellett februárban szereztem meg a LanguageCert B2-es nyelvvizsgám angolból, így mindkét nyelvvizsgát kipipálhattam a tanév végére.


Az idei tanévben több célom is volt: jogosítvány megszerzése, kitűnő évvégi, később érettségi bizonyítvány, kettő nyelvvizsga. Az elhivatottságomnak hála, minden sikerült.


2. Évvégi bizonyítvány:



A 12 év iskolában eltöltött évem során csupán kétszer (2. és 10. osztályban) voltam kitűnő. Az idei tanév azért volt különleges, ugyanis ez volt az egyetlen tanév, amelyet a testvéreimmel hárman egyszerre végeztünk el. Az öcsém elsős volt, a húgom hetedikes, én végzős. Szépnek gondoltam a három kitűnő bizonyítvány gondolatát, ezért próbáltam mindent megtenni érte. A félévi értesítőm cseppet sem mutatta azt az eredményt, amely közelíthetne a kitűnőhöz, szóval fel is adtam majdnem a reményt. Egy négyesem, és egy hármasom volt. A Kréta segítségével kiszámoltam, hogy egy matek dolgozaton múlik az egész kitűnőm, szóval tudtam, mindent meg kell tegyek érte. Annyira örülök, hogy nem adtam fel, hanem küzdöttem tovább, mert így sikerült megcsinálni. Azt gondolom, sosincs lehetetlen. A céljaink mellett a végsőkig ki kell tartani.


3. Érettségi eredményeim:



A következőkben az eredményeimet fogom bemutatni nektek és arról is fogok mesélni, miből, hogyan készültem.


Először a középszintű tárgyak:

  • Magyar nyelv és irodalom: 96% jeles (5)
  • Matematika: 80% jeles (5)
  • Történelem: 80% jeles (5)
  • Német nyelv: 96% jeles (5)
  • Informatika: 91% jeles (5)

Az emeltszintű tárgyam:

  • Német nyelv: 82% jeles (5)

Akkor most jöjjenek a tippek és tapasztalatok a felkészüléssel kapcsolatban tárgyanként:

  • Magyar nyelv és irodalom:
    • Erre a tantárgyra készültem az egyik legtöbbet. A barátnőmmel és anyukájával készültünk hármasban augusztus közepe óta minden héten. Az elején megírtuk az elemzéseket és a szövegértéseket, később viszont csak átbeszéltük őket, valamint az összes korstílust is. Nekem rengeteget segített az, hogy szóban hallhattam a dolgokat, megtanultuk, mit kell és hol figyelni, hogy észrevehessük őket. Az elemzések szerkezeti felépítését is abszolút átnéztük, ezzel se legyen gond. Emellett az iskolai szuper irodalom órák sokat segítettek, valamint a külön fakultáció (ez a jó időbeosztásban).
    • Tanácsok: Átnézni az utóbbi feladatsorok feladatainak utasítását, ugyanis azok megértése szintén nehézséget okozhat. Külön tankönyvek közül a Maxim kiadó könyveit ajánlanám, szuperek nagyon.
  • Matematika:
    • A matek az a tipikus tantárgy, ami sosem ment a legjobban, ennek ellenére nagyon szerettem tanulni és küzdeni a megoldásokért. A tanév során jártam fakultációra, ahol végig vettük az összes témakört, sőt még feladatsorokat is gyakoroltunk.
    • Tanácsok: Feladatsorok kitöltése időre, kritikus témakörök külön gyakorlása. Felkészítő intenzív tréningeken részt venni.
  • Történelem:
    • A töri volt a legkritikusabb tantárgyam egész gimnáziumi éveim során, úgy éreztem, bármennyit tanulhatok, soha nem elég. Ezért nagyon tanácstalan voltam az egész érettségivel kapcsolatban, viszont az idő egyre csak telt és azon kaptam magam, hogy ideje lenne elkezdeni tanulni és gyakorolni. Megrendeltünk egy csomó tankönyvet, előző teszteket töltöttem ki. A rövid teszt kérdésekkel már egyre jobban ki voltam békülve, már csak az esszék hiányoztak. Ezek megírásához külön tanárhoz jártam, aki a legszuperebb magántanárom volt, innen is nagyon-nagyon hálás vagyok neki (és a szüleimnek).
    • Tanácsok: Mozaik kiadós könyvek nagyon hasznosak, zanza.tv életmentő tud lenni, emellett középszintű és emeltszintű témavázlatos könyv szintén szuper, nagyon jól összefoglalja az adott témaköröket, egyszerűen lehet belőle tanulni. Nem tudom elégszer kihangsúlyozni itt sem a korábbi feladatsorok kitöltését. A rutin szerzés a legfontosabb.
  • Német (közép és emelt):
    • A német a teszt kitöltéstől és a feladattípusok megismeréséről szól részben. Másrészt pedig a saját tudásunkra, kreativitásunkra támaszkodik. Mind a közép, mind az emelt vizsga esetében a Maxim tankönyveit alkalmaztuk.
    • Tanácsok: Tesztek kitöltése, sok-sok kommunikáció társakkal, tanárral.
  • Informatika:
    • Mivel az előző vizsgára felkészültem viszonylag jól, idén csak fel kellett elevenítenem a kiesett információkat, illetve pár feladatsort megoldani. A szóbeli terén viszont erre készültem a legtöbbet.
    • Tanácsok: Tételek tanulását nem szabad az utolsó pillanatra hagyni, tudjunk improvizálni és ne ijedjünk meg az "ismeretlen" feladatoktól sem.

4. Összegzés:

 

Számomra az érettségi több szempontból is meghatározó volt, de szerintem ezzel sok korombeli hasonlóan van. Mindenekelőtt nagy önbizalom löketet ad az, hogy megcsináltam ezt az egészet, kitartóan. A másik pedig az, hogy így esélyem nyílik a felsőoktatásba jelentkezni. A kocsikori énem el sem hinné, mennyi mindent már megcsináltam az évek alatt és ez büszkeséggel tölt el. Összességében úgy gondolom, kellő kitartással, elhivatottsággal bárkinek sikerülhet fantasztikus eredményeket elérnie, szóval mindenkinek sok sikert kívánok az elkövetkező vizsgákhoz, higgyétek el, semmi sem lehetetlen!

Köszönöm szépen, hogy elolvastátok. A következő blogposztban találkozunk, addig is legyen csodaszép napotok és vigyázzatok magatokra! Virtuális ölelés minden kedves olvasómnak!🫶🏻

Tanács? Ötlet? Írj nyugodtan kommentet, e-mailt vagy üzenetet az alábbi platformok bármelyikén.

E-mail: jazoka.44@gmail.com

Instagram: @kjazmincsillag

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kedvenc drogériás termékeim 2023-ban

Hogyan tanulok tableten? — Avagy milyen alkalmazásokat használok az egyetemen