Hogyan tanulok tableten? — Avagy milyen alkalmazásokat használok az egyetemen

Sziasztook! A mai posztban elhoztam nektek egy egyetemi témájú írást, amely során be szeretném mutatni, milyen alkalmazásokat használok a tanuláshoz, valamint néhány tippet és tanácsot is fogok adni. Nem is húzom tovább az időt, vágjunk is bele!

            1. Word: 

Kezdetnek kettő "alapabbnak" számító appról fogok beszélni, habár szerintem senkinek sem kell bemutatni őket. Annak ellenére, hogy a fő jegyzeteimet egy, a későbbiekben bemutatásra kerülő alkalmazásban készítem, gyakran kerül a Word is megnyitásra. Főképpen a ZH-, és vizsgaanyagok átnézésére és kijegyzetelésére szoktam használni, illetve, ha van feltöltött jegyzet az adott kurzusból, akkor azt is általában a Wordben szoktam kiemelni. Az első tippem az lenne, hogy használjatok színeket, képeket, ábrákat. Nekem ezek rengeteget segítenek a tanulás során, könnyebb volt elsajátítani az anyagot. A Pinteresten milliónyi színpalettát láthattok kódokkal ellátva, ezáltal is megkönnyítve kedvenc színeitek megtalálását.

 

2. PowerPoint: 


Ennyit a Microsoft közkedvelt szövegszerkesztőjéről, menjünk is tovább a diasor készítőjükre, a PowerPointra. Kiskorom óta készítek ppt előadásokat, mindig is kedveltem őket. Azonban az egyetemen nagyon gyakran (sőt szinte mindig) prezentációból adnak elő az oktatóim, emiatt az anyag is prezentáció formájában van meg a diákoknak. Viszont nem nagyon kedvelek diasorból ily formában tanulni, ezért PDF átalakítás után már sokkal élvezhetőbb a dolog számomra. Az előző félévben volt olyan kurzusom, ahova prezentációt kellett vizsgaként készíteni, aminek személy szerint nagyon örültem, ugyanis egy szép és átlátható előadással sok mindent át lehet adni a nézőközönségnek. Mindig meglepődöm, mennyi mindent lehet tanulni a társainktól, ez most sem volt másképp. A csapatmunka során bővítettem a tudásom ppt készítésből is. A 2. tippem egy weboldal ajánlása, ahol sok ingyenes PowerPoint minta közül tudtok választani, majd azt a saját előadásotok során felhasználni.

 

3.  Duolingo:


Duolingo egy igen népszerű nyelvtanuló alkalmazás, amellyel elkezdtem egy új nyelvet, a franciát. Nekem tetszik a rendszere és motiválónak is gondolom. Emellett a használata eszméletlenül egyszerű, öröm a tanulás vele. Örülök, hogy belevágtam ebbe, tervezek az egyetemen is tanulni. Mindenkinek ajánlom, aki egy új nyelvet szeretne elsajátítani, vagy egy ritkán használt nyelv tudását feleleveníteni, vagy csak gyakorolni. A 3. tippem az lenne, hogy ne egyszerre akarjon az ember 1-2 órát tanulni, hanem kisebb részekben többször a nap folyamán, úgymond használjuk ki az üres órákat.

 

4. Quizlet: 


Quizlet egy olyan app, amelyre nem régen találtam rá, és azóta elég gyakran és sokszor használom. Főként a tanulókártya funkciót, amelybe (mint megtudtam egy kedves barátomtól) már a tananyagot be lehet másolni. Fantasztikus, hogy nem egyesével kell bevinni minden adatot. Szerintem fogalmak tanulására szuper lehetőség, nagyon sokat segített nekem nyelvtanulásban, illetve a vizsgák fogalmainak átnézésére, memorizálására, ismétlésére és végül elsajátítására. 4. tipp a következő: a még biztosabb tudás elérésének érdekében ajánlom, hogy ne csak a kártyás módszert alkalmazzátok, hanem a dolgozat, vagy memória kártya, vagy a személyes kedvencem, a fogalmak beírásának módszerét. Mivel az ingyenes verzióban a dolgozat száma csak 1 db/tanulókártya tömb, azt a tanulás végén érdemes felhasználni, a többi viszont korlátlanul használható.

 

5. Study Bunny: 


Study Bunny nevű appra még az online oktatás alatt találtam rá, és azóta rendületlenül alkalmazom. Ha motiválatlannak érzitek magatokat a tanulás terén, akkor ez az alkalmazás nektek lett kitalálva. Study Bunny (a karakteretek) akkor boldog, ha tanultok. Méri az időt, amelyet tanulással töltötök, etethetitek, sőt még saját ruhákat, dekorációkat is tudtok venni a tanulással szerzett „jövedelemből”. Nekem sokat segített, hogy hosszabb tanulási időszakokat (study session) tudjak alkalmazni a kitűzött célok elérésének érdekében. Boldog voltam, amikor tudtam venni egy új kalapot, vagy hátteret a nyulamnak. 5. tipp: Ha elfelejtettétek bekapcsolni Study Bunny-t, vagy nem voltatok internet közelében, akkor sincs okotok szomorkodni, ugyanis utólag is beírhatjátok a tanulásotokat. A hónap végén szuper látni, hogy mennyi időt fordítottatok a tanulásra. Ha pedig egy kicsit versengőbb típusúak vagytok, akkor akár versenyezhettek a barátaitokkal is. Vajon kinek lesz több tanult órája a Nyuszi szerint?

 

6. Goodnotes:


Goodnotes az abszolút kedvenc alkalmazásom, ezt használom a legtöbbször a tanulás során, valamint az órákon is. A Goodnotes egy jegyzetelő alkalmazás igazándiból, viszont nekem azért tetszik leginkább, ugyanis nincs benne túl sok funkció, amitől pont elveszne az eredeti lényeg: a letisztult jegyzet. Szövegkiemelésre, gépelésre, saját kezű írásra, matricák alkalmazására, akár még hangjegyzet használatára is lehetőség nyílik. Gyönyörű jegyzeteket tudtam az előző félév során létrehozni benne. Kedvenc funkcióim közé tartozik a gyors szinkronizálás a tabletem, telefonom és gépem között, így bárhol bármikor könnyen és gyorsan hozzáférhetőek a jegyzeteim. A füzetek rendszerezésének funkciója szintén fontos, könnyen mappákba tudom rendezni az összes anyagot. Sőt, ha esetleg Word jegyzetet szeretnék beemelni a Goodnotes-ba, az is megoldható. Mindemellett könnyen megoszthatom a jegyzetem Goodnotes-ot használó vagy épp nem használó emberekkel. 6. tipp: A színek, ábrák alkalmazása, ugyanúgy, mint a Word esetében. Szintén rengeteget segítenek.

 

7. Pinterest:

 

Szerintem nem volt még olyan poszt, amely elektronikus dolgokat foglalt magába, és ne zengtem volna ódákat a Pinterest-ről. A Pinterest tényleg a tanulás és minden téma kincses bányája, képek, ábrák, cikkek, technikák, videók, ötletek, inspirációk...és még órákig tudnám sorolni, mi mindent találhatunk a Pinterest oldalán. A tanulás során sok kreatív jegyzetelési technikát és ötletet lestem el onnan, valamint a korábban említett színpalettákat is onnan szoktam kiválasztani. 7. tipp: Hozzatok létre minél több és több táblát, azon belül még több táblát, az átláthatóság, rendszerezettség érdekében.

 

Köszönöm szépen, hogy elolvastátok. A következő blogposztban találkozunk, addig is legyen csodaszép napotok és vigyázzatok magatokra! Virtuális ölelés minden kedves olvasómnak!🫶🏻


Tanács? Ötlet? Írj nyugodtan kommentet, e-mailt vagy üzenetet az alábbi platformok bármelyikén.

E-mail: jazoka.44@gmail.com

Instagram: @kjazmincsillag

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Érettségi beszámoló — Hogyan lett kitűnő az érettségi bizonyítványom?

Kedvenc drogériás termékeim 2023-ban