Az első 3D-és mozi élményem — Nem láttam 3D-sen?

Sziasztook! A mai postban kicsit beszélni fogok magamról, és egy betegségről, amiből éppen most is gyógyulok ki. Sok hátránya van, de szerintem kezdjünk is bele!

 

A betegségem: Ez az egész feltehetőleg 3-4 éve jelentkezett nálam, viszont már kiskorom óta velem van. Kb. 5 éves koromtól kezdve szemüveges vagyok, tehát a szemem már alapból nem tökéletes. Egy ún. rejtett kancsalság nevű betegséggel születtem meg. Akkor alakul ki ilyesfajta gond az embernél, ha az agya nem bírja összerakni a kétszemével látott képeket egy képpé. Magyarul mindenből kettőt lát egybecsúszva, ami az olvasásnál és tanulásnál nagy terhet jelent. Ahova szemészetre jártam akkor, azt mondták nekem, hogy ez egy olyan betegség, amit idővel majd kinővök. Sokat böngésztem az interneten a téma után, mivel nem akartam volna elhinni, hogy az osztályban csak nekem van/volt ilyen, és idővel majd tényleg elmúlik. Egyik reggel találtam egy cikket, amiben szinte az összes tünet nálam is jelen volt. Ekkor már biztos voltam benne, hogy nem csak kozmetikai kancsalságom van (ezt mondták a szemészeten), hanem rejtett. És ez egy olyan betegség, amit nem lehet kinőni. A megyénkben Békéscsabán található meg csak olyan optika, ahol ilyesmit vizsgálnak. Időpontot kértünk a szüleimmel, és elmentünk. A vizsgálaton a gondolataim beigazolódtak. Tényleg ez a bajom. Szerencsére még időben léptünk, így még orvosolható volt a helyzet. Nekem a rejtett kancsalság mellé jött egy kis igazi kancsalság, térlátás, illetve a 3D-ben látás hiánya. A vizsgálaton volt egy látás teszt, majd megnéztük mekkora a baj. A legeslegeslegerősebb szemüveget kaptam, ami létezik ebből a típusból. Úgy nevezett prizmás szemüveget kellett, hogy kapjak, ami olyan, mint egy normál szemüveg, csak a két lencse szélén van egy kis nagyítás, illetve ebből a különleges üvegből vannak a lencsék. Tehát röviden ennyi lenne ez a betegség. 

 

Az első valódi 3D-s mozi élményem: Ugye, mint már említettem, nem láttam sokáig 3D-sen. Amikor ilyen moziba voltunk a szombati élményemig azt gondolta, hogy úgy látom a filmet ahogyan a többiek is. Viszont nem úgy láttam. Sohasem. Szombaton a Mozgó Mozi csapata jött a városomba, és gondoltuk a húgommal, hogy menjünk el megnézni valamit. Mivel az Oroszlánkirálynak most jött ki egy 3D-és animált verziója, gondoltuk elmegyünk. Anyukám is velünk tartott. Elindult a film, és megjelent a 3D. Akkora nagy élmény volt 14 évesen végre valahára élvezni a mozit, hogy azt se tudtam mit mondjak. Ujjongtam és nagyon boldog voltam. Azt hiszem ezután többször fogok menni moziba. 

 

Ennyi is lett volna ez a rövid élménybeszámoló. Remélem tetszett. Köszönöm szépen, hogy elolvastátok. A következő blogposztban találkozunk, addig is legyen csodaszép napotok és vigyázzatok magatokra! Virtuális ölelés minden kedves olvasómnak!🫶🏻


Tanács? Ötlet? Írj nyugodtan kommentet, e-mailt vagy üzenetet az alábbi platformok bármelyikén.


E-mail: jazoka.44@gmail.com


Instagram: @kjazmincsillag

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Érettségi beszámoló — Hogyan lett kitűnő az érettségi bizonyítványom?

Kedvenc drogériás termékeim 2023-ban

Hogyan tanulok tableten? — Avagy milyen alkalmazásokat használok az egyetemen