Esterházy Kastély — Egy kicsit mindenki pápai..

A mai postban le fogom írni neked, hogy milyen tapasztalatokat szereztem a pápai Esterházy kastélyban.

Reggel 5 óra körül szálltam be az autóba, Apukám pedig a volán mögé, hiszen legkésőbb 10-re Pápán kellett lennünk. Apukám munkája okán utaztunk a messzi városba. Amikor a sok dugó után letértünk az autópályáról, akkor röpke 40 perces országúti kocsikázás következett. A GPS persze nem akarta volna sehogy sem megtalálni a kastélyt és a kórházat (ami Apukám eredeti célállomása volt). Miután megtaláltuk, akkor gyorsan kiszálltam, és már szaladtam is jegyet váltani, mivel a tárlatvezetés időponthoz volt kötve.

Megvettem a jegyem, majd indult is a tárlatvezetés. Egy kedves lány volt a segítségemre (szép barokk stílusú ruhában volt), aki megmutatta az egész kastélyt. Az épület maga 2 emeletes, viszont a 2. emeletet csak tárolóhelyként használták a lakók, ha éppen itt voltak egy pár napot. A programot egy rövid mozi nézéssel indítottuk, melyből megtudtam egy keveset a kastély és Pápa történetéről. Ezután megkezdtük utunkat a kápolna felé, ahol ma esküvőket lehet tartani. Ezen kívül rendelkezik még egy olvasóteremmel is.

Gyönyörű szalonok kapnak helyet az első emeleten, ahol beöltözött lányok vártak minket. Ahogy beléptünk, az egyik lány régi beszéd stílusban köszöntött, majd tovább mentünk. Megtapogattam pár régi tapétát és megcsodáltam az egy irányban elhelyezkedő, arany csíkokkal díszített ajtókat. Sétánkat folytatva elértük a vendég fogadó termet (nádor terem), ahol volt egy kályha, melyet egy 24 karátos arany bevonatú Esterházy címer ékesített. Itt a két lány táncolt, illetve egy szintén beöltözött fiú pedig énekelt. Ezt követően az étkezőt néztük meg, ahol helyet kaptak a Herendi porcelánból készített tárgyak is (melyeket a család ajándékba kapott, még a cég indulása elején).

Utolsó két helyszín, amit meglátogattunk az Ősök galériája és a Marionett színház volt. A galériában rengeteg festmény volt négy bakival. Két festményt miközben tisztogattak, előkerültek érdekes dolgok. Például az egyik hölgynek az eredeti képen 4 keze van, valamint egy másik képen egy báró arcát festették többször át (régi photoshop). Egy másik festményen az egyik bárónak a feleségének kellene lennie, erre azon saját lánya van. Utolsó hiba pedig az volt, hogy mivel a családnak nem voltak nemesebb felmenői, úgy gondolta az egyik báró, hogy kitalálja és megfesteti őket. Persze ezek az emberek sohasem léteztek, csak a család népszerűségét növelte.

Nekem nagyon tetszett a kastély, sok szép emlékkel térhettem haza. És azt kell, hogy mondjam tényleg egy kicsit mindenki pápai…

Bővebb információk: http://esterhazykastely.papa.hu/

Köszönöm szépen, hogy elolvastátok. A következő blogposztban találkozunk, addig is legyen csodaszép napotok és vigyázzatok magatokra! Virtuális ölelés minden kedves olvasómnak!🫶🏻

Tanács? Ötlet? Írj nyugodtan kommentet, e-mailt vagy üzenetet az alábbi platformok bármelyikén.

E-mail: jazoka.44@gmail.com

Instagram: @kjazmincsillag


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Érettségi beszámoló — Hogyan lett kitűnő az érettségi bizonyítványom?

Kedvenc drogériás termékeim 2023-ban

Hogyan tanulok tableten? — Avagy milyen alkalmazásokat használok az egyetemen