Wattpad kisokos — Értékelem a mai online "kiadó" néhány művét + interjú

Sziasztook! Te jó ég! A blogforduló utolsó előtti post-jánál vagyunk, vagyis a 6. napnál. Nagyon remélem, hogy mindenkinek tetszettek a post-ok, és hogy ez a kettő is elnyeri a tetszéseteket. 
A mai post szerintem nagyon izgalmas lesz, hiszen egyik barátnőmmel készítettem interjút, aki sokat segített ennek a post-nak az elkészítésében. Nagyon köszönöm neki innen is a sok segítséget. Minden linket lent találtok.

Először néhány könyvet olvasgattam át. Nem akarok semmilyen poént lelőni, ezért csak bele-bele olvasgattam a könyvekbe. 

1. Könyv: Fekete Ihlette

Ez a könyv egy verses könyv. Én nagyon szeretem a verseket, főleg az érzelmesebbeket. Kicsit lehangoló ez a könyv számomra, de ettől függetlenül vannak sorok, amikkel egyet tudok érteni. Aki szereti a kicsit komolyabb hangvételű rövid, személyes verseket, annak nagyon ajánlom. A könyv nagyon sikeres magyar viszonylatban is a wp-on, hiszen több, mint tízezer megtekintés van rajta 1,78 ezer vote-tal (csillaggal). Gratulálok az írónak a sikeres munkájához és további sikeres fejezeteket, gondolatokat kívánok neki. Az írónőnek egyéb könyvei is találhatóak a platformon. 

2. Könyv: Égbolt pillangója

Ez az írás igazán különleges, nekem személy szerint nagyon tetszik. Ez már egy befejezett könyv, szóval aki bele kezd, nem kell akár heteket várnia az újabb részre vagy itt levélre. Az írónő különleges szóhasználata fogott meg leginkább ebben a könyvben. Akit érdekel egy különleges történet annak ajánlom.

3. Könyv: A napraforgók szomorúsága

Ez egy novella, és azt kell, hogy mondjam ez tetszett nekem a legeslegjobban. Nem hosszú mű, mivel egy novelláról beszélünk. Igazán érzelmes, részletes könyv. Nagyon-nagyon ajánlom az elolvasását. Számomra ez a történet egy beteljesületlen szerelmet mesél el, de kinek mit.

Most pedig következzék az interjú Wificchi-vel:

1. Mi ihlette a művész neved? 

Azt hiszem sokan ismerik a Kuroko no Basuke című animét. Az egyik karakter a barátai nevéhez fűzi, hogy 'icchi' (pl Kuroko - Kurokocchi). A 'wifi' már adott volt, de ez már egy másik és jóval hosszabb történet.

2. Mikor töltötted le először a wp-ot, miért?

Egyik barátnőm itt aludt 2017 nyarán és Shawn fanfictiont olvasott. Nagyon érdekelt, hogy mit búj nagyon, belenéztem és tetszett, ezért együtt olvastuk tovább. Kevesebb, mint egy hónap 
múlva regisztráltam is.

3. Kiket és miket olvastál először?

Sok mindent olvastam és olvasok ma is, így ezt nehéz megválaszolni. Amit akkoriban olvastam, igazán megragadott és emlékszem rá, az a 'Halottnak a csók' taekook fanfiction volt. Utána egy szintén bts fanfiction ragadott meg; a 'Take me to Neverland' taekook történet. Sajnos az író levette, de két év után újra felkerült, ám még nincs befejezve. Emlékezetes történetek, az egyszer szent. 

4. Ki inspirált arra, hogy Te is írj?

Az imént említettem a 'Take me to Neverland' történetet. Igazán egyedi és különleges, de mindenekelőtt, választékosan fogalmaz cruelakira. Sokáig nem publikáltam semmit, de valahogy az írásával elérte nálam, hogy én is közzé tegyem az egyik történetem.

5. Miért és mióta írsz ff-ket?

Vicces, igazából 2017 októberében már írtam is a saját kis Monsta X fanfictionöm, de az hamar a süllyesztőbe ment. Egy másik barátnőmmel ötleteltünk sztorikról és végül rávett, hogy valósítsam meg. Innen is köszönöm neki, hogy támogatott. 

6. Kapsz kritikákat, amik negatívak? Ezek elveszik a kedved az írástól?

Eddig még nem kaptam egy kritikát sem, noha már nem egy írótársamtól kértem, hogy mondják, milyen hiányosságaim vannak, illetve hol tudok fejlődni. Úgy gondolom, ha negatív a kritika és értelmesen van megfogalmazva, abból is lehet ám tanulni.

7. Jelenlegi kedvenc könyveid? Miért?

Wattpadon eddig közel hatvan alkotás fogott eddig meg, de hogy újat is mondjak, így megemlítem Dini-san 'Tragically Beautiful' yoonmin sztoriját, amely szintén mély témát ragad meg; anorexia. Lehet szokatlanul hangzik, de imádom az ilyesfajta műveket, mert igazán megmaradnak az emberben – úgy gondolom ezek egy része igazán jó könyvek. Példának okáért elég megemlítenem a 13 okom voltat és mindenki emlékszik rá, aki valaha is olvasta vagy nézte.

8. Más könyvedre lehet számítani? Verses? Prózai?

Egy novellát szeretnék hozni a közeljövőben, melyben a főszereplő a rövid történet végére elkezdi elfogadni magát, olyan amilyen. Nem tudom, hogy milyen lesz, de remélem sokaknak tetszeni fog. Emellett azt hiszem ideje lenne írnom a következő fejezetet a publikus könyvemhez.. (amit mellesleg nagyon szeretek).

9. Hogy néz ki nálad egy újabb fejezet összeállítása (folyamatra gondolok)? 

Az, aki a karakter vagy a szavak számára megy, az rég rossz. Persze, 600 szó a nagyon minimális nálam, de attól felfelé a csillagos ég a határ. Egy kis füzetbe vagy a telefonom jegyzetébe leírom, mit szeretnék a történetemben. Mivel le van jegyzetelve, hogy mit szeretnék, elég elolvasnom azt a pár mondatot, amiben összefoglaltam az adott fejezetet, majd az elejéről elkezdem kifejteni. Mindegy, hogy egy-egy fejezet hosszabb vagy rövidebb, csak azt tartalmazza, amit szeretnék, hogy benne legyen. Ritkán, de előfordul, hogy irdatlanul kevés dolog történik a fejezetben, ilyenkor belecsempészek tájleírásokat, hasonlatokat (halkan megjegyzem, a tájleírások a kedvenceim).

Nagyon szépen köszönöm Wificchi segítségét és részvételét ebben a post-ban. Természetesen azt is nagyon köszönöm, hogy jelen volt a blogforduló újabb részében. 

Linkek:

Wiffichi wp oldala és könyvei: https://www.wattpad.com/user/Wificchi



 

Köszönöm szépen, hogy elolvastátok. A következő blogposztban találkozunk, addig is legyen csodaszép napotok és vigyázzatok magatokra! Virtuális ölelés minden kedves olvasómnak!🫶🏻

 

Tanács? Ötlet? Írj nyugodtan kommentet, e-mailt vagy üzenetet az alábbi platformok bármelyikén.

 

E-mail: jazoka.44@gmail.com

 

Instagram: @kjazmincsillag

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Érettségi beszámoló — Hogyan lett kitűnő az érettségi bizonyítványom?

Kedvenc drogériás termékeim 2023-ban

Hogyan tanulok tableten? — Avagy milyen alkalmazásokat használok az egyetemen