Bye 2022… Hello 2023 — Ilyen volt 2022

Sziasztok! Régen jelentkeztem be megint, bár sajnos ezt már megszokhattátok, ezért nagyon bocsánatot szeretnék kérni. Az idei tanévtől kezdve beléptem a végzős évembe, ez pedig megannyi teendővel, feladattal jár(t). Viszont a 2022 egy olyan fantasztikus év volt, amiről úgy hiszem, megér egy posztot. Igyekeztem minden olyan csodás emléket összegyűjteni, ami ehhez az évhez kapcsolódik. Nem is húzom tovább az időt, kezdjünk is bele!

 

Január: 

Elkezdődött 2022, mint mindenki más, én is nagy reményekkel indultam neki az újévnek. Azonnal egy csodás havazás köszöntötte 2022-t. Meg kell hogy mondjam, szeretem a havat, csupán nézni. Nagyon különleges volt az idei szülinapom, hiszen január 22-én születtem és 2022 van (volt). Annak ellenére, hogy szűk családi körben ünnepeltem, fantasztikus volt. 

 

Öröm a hóban❄️


Február:

A február az egyik legizgalmasabb hónapnak bizonyolt akkor, így visszatekintve már azt mondom, ez csak egyike volt az előttem álló hónapoknak, ugyanis sikeresen letettem a KRESZ vizsgát. A hónap másik csúcspontja egy kis hajváltás volt, habár nem történt nagy változás, hiszek a sok kicsi sokra megy elvében, emiatt ez is örömet okozott.

New hair, new me💇🏽‍♀️


Március:

Márciusban Szegedre látogattunk a testvéremmel. Nagyon szeretjük a Napfény városát, ezért amilyen gyakran csak lehet, elutazunk oda. Megvettem a Mercedes AMG X Lego készletet, ami valami gyönyörű. Amikor megláttam az interneten, hogy a jövőben meg fog jelenni egy ilyesfajta készlet, azonnal tudtam, hogy nekem kell. Nem bántam meg a vásárlást, azóta is kint díszelegnek az autók a polcomon. KRESZ után az egészségügyi vizsgám megszerzését is kipipálhattam. Emellett a filckészletem bővítésére is volt lehetőségem, nem mintha nem lenne már elég, de írószermániások közül ki tud ellenállni egy csodás, új készletnek?


A húgom & az új LEGO❤️🏎️

Április: 

Az április talán egyike volt a legmozgalmasabb hónapoknak, ebbe a listába természetesen a nyári hónapokat nem vettem bele. A hónap egy részét munkával töltöttem, ami egyszerre felvidított és egyszerre feltöltött. Az öcsémmel mozizni voltunk a helyi művelődési házban, ahova havonta legalább egyszer járunk a gyermekkönyvár okán. A kistestvéremmel még játszótéren is voltunk. Tudni kell, nagyon szeretünk a játszótéren elidőzni, mivel új embereket ismerhetünk meg, valamint fejleszthetjük mozgáskoordinációnkat is. Természetesen én már csak külső szemlélőként veszek részt a mókában, de amiben tudok, abban igyekszem segíteni a testvéremet ezen a területen is. A hónap közepe táján részt vettem egy egyesületi festő délutánon. Korábban soha nem voltam részese ilyen tevékenységnek ennyi emberrel együtt, viszont azt kell mondjam, csodálatos élményekkel gazdagodtam. A szünetben meglátogattuk Miskolcot, ahova már régóta el szerettem volna jutni. Nem bántam meg a kirándulást, mert megannyi szépséges helyet csodálhattunk meg. Az iskolában sem állt meg az élet, barátnőimmel a média óra keretében egy kisebb reklámfilmet kellett forgatnunk. Korábban volt már olyan feladat, hogy egy jelenetet kellett újraalkotnunk fotó formájában, azonban úgy gondolom, ez a feladat sokkal inkább a komfortzónánkon kívül esett (kivéve a fotósoknak), ezért még nagyobb szórakozás volt elkészíteni a filmet. Nem mondom, hogy tökéletes lett, de a mienk és így szeretjük.


Kis festegetés🎨🐌

Miskolc🐻

Május:

Május elején elmentem egy MCC-s előadásra, ahol új barátokra tettem szert, és az ismereteimet is bővíthettem. Majd a 2. hétben cirkuszba látogattunk a családommal, barátainkkal, amit egy szuper közös vacsival zártunk. Elérkezett az érettségi időszak, leérettségiztem német nyelvből meglepően magas százalékkal. Nagy büszkeséggel töltött el az egész hír, viszont nem volt megállás, hiszen pár nap elteltével indultunk Felvidékre egy 5 napos kirándulásra. Ez a kirándulás nagyon a szívemhez nőtt, ugyanúgy, mint a résztvevők. Főként a természeti kincsek miatt élveztem a "nyaralást", de a kulturális programok is legalább annyira érdekesek voltak. Ezalatt az út alatt fogyasztottam el az év első fagyiját, ezáltal kicsit gyakoroltam az idegen nyelvek használatát. Amint hazaértünk Szlovákiából, Paksra utaztam az iskolámmal. Paks több dolog miatt is érdekes volt. Az első maga az atomerőmű, amit nem lehet szavakkal átadni. Borzasztó érdekes volt látni, mi hogyan működik. A másik dolog pedig, hogy az idegen nyelvű lektoromnak fordíthattam. Soha nem csináltam még ilyet, de szerintem viszonylag jól ment és több tapasztalattal tudtam hazaérni.


Cirkusz előtt Apával👨‍👧

Gyönyörű kilátás Felvidéken

Felvidék

Június: 

Az egyik barátnőm szülinapi bulijával indult a hónap, a Körös mentén töltöttünk 2 napot.Régen éreztem már ekkora izgalmat egy esemény előtt, de itt majd kiugrottam a bőrömből. Mondanom sem kell, mind a díszítés, mind a szervezés nagyon izgalmas volt, minden pillanatát élveztem. Kettő túrára is elmentem, egymás után 1 hét kihagyással. Az első egy zarándoklat volt pünkösdkor, ami azért volt számomra különleges, ugyanis nem csak Anyukámmal ketten mentünk, hanem egy teljes kis csoportot szerveztünk magunk köré, így összesen heten teljesítettük a 30 km-es túrát az Alföld száraz terepén. A másik túra pedig a DECATHLON szülinapi túrája volt, itt kicsit csalódtam, több meglepetésre számítottam a cégtől. Ettől függetlenül a környezet nagyon szuper volt, mindig történt valami, nagyon élveztem az egészet. Az öcsém elkezdett úszni tanulni, gyakran mentem vele, és végül megtanult, rendkívül büszke vagyok rá <3. Júniust egy MCC által szervezett balatoni nyaralással zártam Révfülöpön. Ez a kirándulás nem csak roppant eseménydús, hanem pihentető is volt. Rengeteg új embert ismerhettem meg, akikért hálás vagyok.

Zarándoklat
Csak a szokásos tükrös szelfi túra előtt

Balaton, MCC tábor

Július:

Júliusról tudni kell, hogy a kedvenc nyári hónapom. Ekkor megyünk mindig nyaralni (ez most sem volt másképp), valamint az öcsém születésnapja is júliusban van. A nyaralásunk most Olaszországban zajlott, ahol még a családból senki sem járt, ezért ez az út mindenki számára különleges volt. Tele volt izgalommal és az elején bökkenőkkel sajnos, de a végére minden tökéletessé vált. Az ételek, a tenger, a város, az életérzés mind-mind magával ragadott. A hazafele úton megálltunk Imolában, ahol megtekintettük a F1-es pályát. Annyira boldog voltam, amikor ott voltunk, de a java a Forma-1-nek még csak aztán jött. A kirándulásoknak még nem lett vége, a következő úti cél Sopron volt. Sopron egy olyan magyar város, mely mindig kedves volt számomra, még akkor is, ha még nem jártam ott. De ez megváltozott. Nem csalódtam. Sopron egy fantasztikus kultúrsokk, leginkább így tudnám leírni egy szóval. Aki teheti, az látogasson el ide mindenképpen, abszolút megéri. Szintén volt még program a hazautunkra, ugyanúgy, mint Olaszország esetében. A magyar F1 első napjára, péntekre mentünk. A hírt megtudva sírva fakadtam még Olaszországban, olyannyira bőgtem, hogy az étteremben (pont vacsoráztunk) odajött a pincérhölgy és érdeklődött, jól vagyok-e. Az a nap örökre emlékezetessé vált számomra. Annyi élmény oly kis időbe zsúfolva, mégis teljes összességben megtervezve.


Tenger & <3 🇮🇹

Imola🇮🇹❤️🏎️

Augusztus: 

A nyarat síratva még apukám születésnapjának ünneplése után barátnőmmel a SZIN utolsó napjára mentünk. Ez volt a legelső fesztiválélményem, de leírhatatlan az a hangulat, ami ott volt. Jason Derulo koncertje volt a fő ok, amiért ezt a napot választottuk, viszont nekem személy szerint nem tetszett annyira. Előtte azonban a Fish! koncerten elsősorból végig üvöltöttem az összes zenét, hangom mily meglepő, másnap nem nagyon volt :D. Valószínűleg jövőre is menni fogok, mert nagyon tetszett az egész fesztivál, szupi volt a szervezés. Ami külön meglepett az az volt, hogy milyen gördülékenyen ment a fesztiválra a bulizni vágyó emberek bejuttatása. Óriási volt a sor, ennek ellenére pár perc alatt bent voltunk a SZIN területén. Augusztust pedig egy Szabadtéri előadással zártam, a Chicago c. művet néztük barátnőmmel, lehengerlő volt az egész előadás, nagyon tetszett.


SZIN ❤️

F1 a ‘ringen🏎️❤️

Tűztorony

Szeptember:

Az iskola kezdetével újrakezdtem podcastokat hallgatni, amit régebben nagyon szerettem, de az utóbbi időszakban felhagytam vele. Néhány kedvencem a Púdermentes, Nem azért, de..., Hihetetlen történelem és a MiaFemme.

Púdermentes podi

Október: 

Október elején egy rendhagyó irodalom óra keretében koncertet nézhettünk meg, ami nekem nagyon tetszett. A Kávészünet elnevezésű együttes játszott. Az előadás látványos, tömör, és izgalmas volt, szívesen hallgattam volna még őket. Mint már tudhatjátok, szeretek sportolni, de a kihívásokat még inkább, ezért is voltam nagyon boldog, amikor Anyukámmal részt vettünk egy 4 órás zumba maratonon. Mielőtt elkezdődött a program, nem voltam benne egészen biztos, hogy meg fogom tudni csinálni, de minden az akaraterőn múlik csupán. Nem bántam meg, hogy részt vettem, jól éreztük magunkat. A hónap végét egy színházi előadással zártam Szegeden. Eddig minden színmű tetszett, amit életem során láttam, sajnos ez volt az első, ami nem. A Játék a kastélyban c. mű azon kívül, hogy hosszú, nekem történetét tekintve sem volt túlzottan szimpatikus. Az újkigyósi kastélyba is ellátogattunk, berendezését tekintve 10/10.


Színház

Kastély


November:

Tudom, azt mondtam, február volt az egyik legfontosabb hónap, de ez így nem teljesen igaz. A november is az. Hiszen meglett a jogosítványom (másodjára). Nagyon de nagyon köszönöm a szüleimnek, testvéreimnek, barátaimnak a sok erőt és támogatást, amit kaptam tőlük ebben az időszakban, illetve az oktatómnak is köszönöm a munkáját. Egy szuper bánki kiránduláson is részt vettünk. A ködös idő miatt különösen fantasztikus élményben volt részünk, amit a videón egy kicsit megpróbáltam átadni.


December: 

A hónap elején megvolt a szalagavatóm, ami elég jól sikerült. Ha választanom kellene, hogy mi tetszett a legjobban, talán a keringőt választanám. Nem sokkal ezután leesett a hó. Csak kis ideig, de legalább gyönyörű volt a táj. A kalligráfiáimat árusítani kezdtem, ami számomra nagy előrelépés volt a korábbi munkámhoz képest. Habár még nem volt sok eladásom, nagyon élvezem csinálni. A kalligráfiához kapcsolódva idén én is részt vettem az országos képeslapküldő láncban. Úgy gondolom, mindig is tagja akartam lenni egy ilyen vagy ehhez hasonló kezdeményezésnek, szóval nagy öröm volt elkészíteni az én lapom. A suli végét nagyon vártam, nem csak az osztálykarácsony miatt, hanem mert lehet pihenni végre. Az osztályban kapott ajándékomon úgy meglepődtem, hogy elsírtam magam. Egy csodás F1-ről szóló könyvet (is) kaptam, amit innen is nagyon-nagyon szépen köszönök. A barátnőimtől kapott ajándékokat is mind-mind köszönöm és természetesen a szüleimtől kapottakat is. A szünetben minden energiámat az angol nyelvvizsgára való felkészülésre fordítottam, a szilveszter nyugisan telt. Viszonylag sokat sikerült vezetnem, aminek külön örültem (főleg ilyen benzin árak mellett…) A hónapot az Álmok álmodói 20 kiállítással zártunk, ami azért volt különleges, hiszen rengeteg féle témával ismerkedhettünk meg. 


Elugrottunk egy kicsit melegebb helyre

Képeslapom🖋️

Szalagavató smink & haj

Kiállításon kicsit telefonáltam

Öcsémmel a keringő előtt❤️

Köszönöm ezt az évet mindenkinek, aki velem volt. Nagyon hálás vagyok az új barátaimért, ugyanúgy, mint a régebbiekért. Boldog új évet kívánok minden kedves olvasómnak. Remélem tetszett ez a poszt és legközelebb is találkozunk. Virtuális ölelés! 🫶🏻

~Jázmin

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Érettségi beszámoló — Hogyan lett kitűnő az érettségi bizonyítványom?

Kedvenc drogériás termékeim 2023-ban

Hogyan tanulok tableten? — Avagy milyen alkalmazásokat használok az egyetemen