Bye 2023...Hello 2024 — Ilyen volt 2023

Sziasztook! Az idei év során semmit sem posztoltam, azonban úgy gondoltam itt az ideje az évösszesítésnek, hiszen a 2023-as év telis-tele volt meglepetésekkel. De nem is húzom tovább az időt, kezdjünk is bele!


Január:

 

A január szokásosan a szülenapozásokkal telt, sőt még a 18. életévem is betöltöttem. A barátaim, a húgom és anyukám csodálatos meglepetés bulit rendeztek nekem, ami a nyelvvizsgára + érettségire való felkészülés közepette jó kikapcsolódás volt. 


Február:


A farsang hónapja itthon nagyon mozgalmasan telt, ugyanis az öcsém jelmezén dolgoztunk ezerrel. A "Fel" című meséből öltözött be Carl Fredricksen karakterének, illetve a jellegzetes repülő ház sem maradhatott el. Emellett a hónap csodás napfelkeltékkel és naplementékkel ajándékozott meg. Február végén egy kis névnapozás alkalmából Szegedre utaztunk a barátokkal a CrazyJump trambulinparkba, ahol feledhetetlen élményekben volt részünk. Mindeközben az angol B2-es nyelvvizsgám is megírásra került, már csupán várni kellett az eredményre.


Március:


A hónapot egy budapesti színházi látogatással kezdtem az egyik barátnőmmel, amely keretében "A tizenötödik" c. előadást tekinthettem meg a Madách Színházban. Ez volt az első alkalom, hogy itt jártam. Mindenekelőtt megemlíteném az épület szépségét, mind belül, mind kívül. Életem első véradásán is részt vettem, ami szintén szuper élmény volt, azóta már voltam kétszer is adni. A véradás szerencsére nem gyengített le, ezért még aznap a nyelvvizsga bizonyítványom is átvettem.

 

Április:


Természetesen ez a hónap sem lenne igazi valamilyen utazás nélkül, az úticél pedig nem más volt, mint fővárosunk, Budapest. Ezúttal egy barátunk szülinapja alkalmából utaztunk el egy Harry Potter tematikájú szabadulószobába. Próbáltam már korábban szabadulószobákat, viszont ez volt egyértelműen a legszínvonalasabb. Nem vagyok rajongó, azonban engem is teljesen beszippantott a környezet. Abszolút látványos, cseppet sem unalmas, színvonalas fejtörők vannak. Ajánlom, hogy többen menjetek el ide, ha van kedvetek, mert így biztosan valaki rájön mindig a megoldásra.
Igazán szuper csapatépítő program. A hónap közepe fele
ellátogattunk a homokhátsági TulipGardenbe. Igazán szuper húsvéti környezetbe csöppentünk, a tojáskeresés izgalmasabbá tette a csodásabbnál-csodásabb tulipánok válogatását. A gimnáziumomban megnyílt egy művészeti kiállítás, ahol először én is állítottam ki néhány rajzom és képem. Szuper élmény volt egy ilyen produkciónak a részévé válni, hálás vagyok a lehetőségért. Áprilist az év első fagyijával zártuk.

 

Május:


A május főként idegeskedve telt, valamint a ballagás után az érettségi vizsgák megírásával. Sajnos nem volt annyira eseménydús, a szóbelikre tanultam. Elkészítettem még egy nagyon különleges internacionális kalligráfiát is, amely utazott egy keveset a levegőben is.

 

Június:


A húgom portugáliai útjával indult a hónap, ahova ajándékba vitte a fogadócsaládjának az előbb említett kalligráfiát. Reméltem, sikerült ezzel egy kis darabot átadni magunkból, és Magyarországból. A szóbelik közepette már kezdtem hangolódni a nyárra. Azonban a várakozás nem ért véget, vártam a felvételi ponthatárok kihirdetésének időpontját. Megírtam az utolsó búcsúcikkem az iskolaújságba, ahova 2018 és 2023 között publikáltam. Mindig is szerettem írni, főképpen az interjúk elkészítésének folyamatát szerettem, de az újság még arra is lehetőséget biztosított, hogy a Békés Megyei Hírlapban megjelenjenek munkáim. Ezekért a tapasztalatokért, lehetőségekért örökre hálás leszek. A hónap végén megkaptam a végzős bizonyítványom és természetesen az érettségi bizonyítványom. Ezek eredményeiről már írtam egy korábbi posztban, amit ide kattintva elolvashattok. Szerintem senkit nem lep meg a tény, hogy még egy utazás belefért júniusba. A barátaimmal utaztunk Balatonra, ami elképesztő élmény volt. Olyan sok gyönyörű helyen jártunk, ritkán van alkalom arra, hogy kis országunk rejtett kincseit megfigyeljük. Viszont a természet lehengerlő meglepetéseket tartogat számunkra. Könyvek terén lecseréltem az érettségire felkészítő kiadványokat Leiner Laura: 40 nyári napjára, ami egyből a kedvenc L&L könyvemmé vált. Fantasztikus iromány, de az írónő másik könyve is azonnal dobogós helyen végzett nálam, de erről egy kicsit később.


Július:


A második nyári hónap nálunk mindig az utazásról szól, pontosabban a családi nyaralásról. Idén újra Horvátország felé vettük az irányt, de az Olaszország iránti szeretetünk jeléül elutaztunk Velence városába is, pontosabban elhajóztunk. Az egynapos kirándulás érdekesen végződött, ugyanis a hajónk lerobbant, és nem tudtuk, hogyan fogunk hazajutni. Végül átgyalogoltunk egész Velencén (hozzáteszem, gyönyörű a város, fantasztikus élmény volt ilyen szemmel, ily módon megfigyelni), majd az olasz két emeletes gyorsvonattal utaztunk egészen Trieszt városáig, ahol buszra szállva utaztunk haza. Kalandos út volt, de visszagondolva már tudunk rajta nevetni. A hónap végén részt vettem a X. jubileumi EcoCamp-en az SZTE-GTK szervezésében, ahol mind szakmailag, mind szociálisan gyarapodtam. Csodás barátokat szereztem, rengeteg új embert ismerhettem meg, és még a felvételemet is megünnepeltük a GTK-ra.

 

Augusztus:


Mi mással, ha nem utazással indult volna a hónap, újból a szegedi CrazyJumpot látogattuk meg, ezúttal a testvéreimmel, az öcsém születésnapja alkalmából. Sajnos az egyik ugrásnál lesérültem, emiatt haza kellett jöjjünk, majd egy hétig nem tudtam járni. Kicsit izgultam, hiszen a következő héten indult a repülőm Párizsba, ahova Anyukámmal utaztam el a ballagásom emlékére. Ez a város örökre belopta magát a szívembe, sehol nem éreztem ekkora örömöt, mint itt. Természetesen a "kötelező" (Eiffel-torony, Louvre, Diadalív, Versailles) látványosságok mellett nem maradhatott el Disneyland sem, hiszen nagy Disney-rajongók vagyunk Anyával. A Miraculous-rajongásom is utat tört magának, meglátogattuk Marinette híres pékségét (+ otthonát is egyben). A hónap második felét szinte egészben Szegeden töltöttem, barátaimmal megnéztük a Szegedi Szabadtéri Színház előadásában az "Ezeregyéjszaka" c. musicalt, amihez foghatót még sosem láttam. A nyár tökéletes és egyszerre szomorú lezárásaként vettünk részt a SZIN-en, ami idén sem okozott csalódást. Rita Ora koncertje annyira tökéletes volt, az az energia, üzenet, amit átadott és az egész hangulat. Nincsenek rá szavak. Egyik legfantasztikusabb koncertélményem.

Szeptember:

 

Szeptember 11. Első nap az egyetemen, itt még nem igazán hittem el és fogtam fel, mi is zajlik igazán. Kávézós tanulások tömkelege, az élet élvezete volt jellemző az ősz első hónapjára.

 

Október:

 

Tökfaragással indult a hónap, ami szuper családi és baráti program volt. Emellett elkezdtem magántanárként órákat adni, ami növelte az önbizalmam és keretet adott a napjaimnak. A megyei könyvtárat gyakran látogattam jobbnál-jobb művek után kutatva, sőt elkezdtem értékelni az apró pillanatokat, mint például egy szép falevél látványa, vagy egy mosoly, vagy akár egy ölelés. Olvasási tippem a következő: villamos a legjobb. Üres időnek tűnnek, az "utazásra kidobott percek", azonban ezeket kihasználva egészen gyorsan haladtam az olvasással, annak ellenére, hogy lassú olvasónak gondolom magam.

 

November:

 

Igazán beleszoktam a szegedi létbe, egyre több barátom lett, kezdtem úgy érezni, hogy jó helyen vagyok. Jól döntöttem, hogy idejöttem továbbtanulni. De ne aggódjatok, ez a hónap sem telhetett el utazás nélkül, újból Budapesten jártunk, ezúttal szakmai kiránduláson. Szuper élmény volt, szuper emberekkel. Szabadulószobában is voltunk, az nem tetszett annyira, elég nehéz volt, annyira nem ajánlom. De a fő program természetesen nem ez volt, hanem egy irodalátogatás. Habár nem pénzügyet tanulok (ez főként pénzügyeseknek volt izgalmas), úgy gondoltam, érdemes lenne rálátni egy picit erre a "világra" is. A hónap közepe fele a moziba is ellátogattunk a testvéreimmel a Trollok új részét megnézni. Nem csalódtam. Ez a film, és a Troll univerzum még mindig 10/10. Mindenkinek ajánlom megnézésre, aki szerette az eddigi részeket. November végén pedig az Egyetemi pizza napok keretében pizzáztunk egy jót a barátaimmal, ami szintén jó élmény volt. A pizza és a limonádé is nagyon finom volt, illetve extra gyorsan elkészült minden. Leiner Laura új könyvét is kiolvastam szuper gyorsan, ajánlom mindenkinek, csodás alkotás.


December:


Az év utolsó hónapjához érve mindig elgondolkodom, mi minden történt velem. Általában átnézem a telefonom galériáját, és ledöbbenek, ez az év is tele volt meglepetésekkel. Több ZH-t írtam, amikkel tárgyakat kipipálhattam, de még maradt egy pár vizsga a vizsgaidőszakra is. Előadtam az első prezentációmat az egyetemen, ami ráadásul csapatmunka keretében zajlott le, ezáltal új embereket ismerhettem meg és gyakorolhattam a csapatmunkát. Advent második vasárnapján az öcsém fellépett a városi gyertyagyújtáson. A rendezvény ünnepélyes és meghitt volt. Örülök, hogy ott lehettem. A hónap közepe tájékán belekezdtem a francia nyelv tanulásába is, roppant random, későbbi tervek elérése céljából. Találkoztam a barátaimmal, vásároztunk Szegeden, rengeteget beszélgettünk, társasoztunk, minőségi időt töltöttünk együtt. Anyukám is meglátogatott, neki is megmutattam az adventi vásárt, amely óriáskerekezés nélkül nem lett volna az igazi. A hónap hátralévő részét itthon töltöm, vizsgákra tanulva és a családdal együtt.


Linkek a programokhoz, amiken idén részt vettem:


 

Köszönöm ezt az évet mindenkinek, aki velem volt. Nagyon hálás vagyok minden egyes pillanatért, amit idén átélhettem. Boldog új évet kívánok minden kedves olvasómnak. Remélem tetszett ez a poszt és legközelebb is találkozunk. Virtuális ölelés! 🫶🏻

 

~Jázmin

 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Érettségi beszámoló — Hogyan lett kitűnő az érettségi bizonyítványom?

Kedvenc drogériás termékeim 2023-ban

Hogyan tanulok tableten? — Avagy milyen alkalmazásokat használok az egyetemen